Onze nieuwsberichten en cases

marktplaats website
Case: Campagne Effect Tracker voor Marktplaats
Wat zijn de campagne-effecten van de communicatie-inspanningen Marktplaats en welke verbeteringen zijn mogelijk om de reclame-uitingen te optimaliseren? Marktplaats is al lang niet meer alleen meer een tweedehands handelsplatform. Marktplaats is een sterk en emotioneel relevant merk geworden voor iedereen. De campagnestrategie is hierop afgestemd en is een belangrijke driver...
Lees verder
BLOG-tips voor een effectieve pre-roll
Hoe zorg je voor een effectieve pre-roll?
Aan bijna elke online video gaat tegenwoordig een pre-roll vooraf. Maar hoe zorg je er nu voor dat de kijker je boodschap ook meekrijgt? Uit onderzoeken die wij eerder naar pre-rolls uitvoerden geven we de volgende tips mee: Creëer specifieke content, dus vergeet het recyclen van tv-commercials Consumenten hebben het...
Lees verder
CASE-Samsung video content test
Case: Videocontenttest Samsung i.o.v. WPK The Agency
In opdracht van Samsung ontwikkelt WPK The Agency How-to-video’s voor Android-gebruikers. Zo kunnen zij iets leren over de uitgebreide mogelijkheden van hun telefoon. Maar wat is de juiste invulling van de video’s? Wat moet het tempo zijn? Wat moet de verhouding informeren-entertainen zijn? En maakt een voice-over de video effectiever?...
Lees verder
De eerste MediaTest MediaTaart van 2017 gaat naar Amayzine.com!
Elk kwartaal reikt MediaTest de MediaTaart uit aan een organisatie, persoon of afdeling die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd in de Nederlandse media. De onafhankelijk jury bestaande uit vooraanstaande personen uit de mediawereld, nomineert elk kwartaal 5 gegadigden waaruit 1 winnaar gekozen wordt. In juli wordt de volgende MediaTest MediaTaart...
Lees verder
rtl billboarding onderzoek
Case: RTL – Wat kan tv-billboarding betekenen voor jouw merk?
Effectiviteitsstudie naar RTL tv-billboarding De afdeling SPOT van RTL biedt adverteerders de mogelijkheid om via tv-billboarding (*) betere effecten voor het merk te realiseren. Om het gesprek met adverteerders onderbouwd en overtuigend te kunnen voeren, is een experimenteel, robuust en betrouwbaar onderzoek uitgevoerd dat inzicht biedt in de effectiviteit van...
Lees verder
Interne digitale communicatie albert heijn
Case: Interne digitale communicatie Ahold
Hoe richt je het interne digitale platform zo in dat alle 110.000 medewerkers het gebruiken en waarderen? SAM is het nieuwe intern digitale platform voor alle medewerkers van Albert Heijn, Etos en Gall&Gall, zowel in de winkels, de distributiecentra als op het hoofdkantoor. Het is de opvolger van Plaza, dat...
Lees verder
MediaTest limousine brengt Noordhoff Uitgevers naar veldwerk
Eind vorig jaar kon je bij MediaTest kans maken op een compleet verzorgde rit in een limousine. Noordhoff Uitgevers was de gelukkige winnaar. We hebben ze daarom deze week in het zonnetje gezet. In Groningen werd de rode loper uitgerold en werden zij in stijl ontvangen door de chauffeur van...
Lees verder
CASE-NS interne communicatie middelen
Case: Interne communicatiemix van NS
Wat is de optimale invulling van de interne communicatiemiddelen, zodat NS effectief met haar medewerkers kan communiceren? Binnen NS wordt voor de interne communicatie ene groot aantal middelen ingezet, deels vanuit de afdeling communicatie en deels buiten de afdeling om. Bij de afdeling communicatie speelt het vermoeden dat de inzet...
Lees verder
Logotest regionale dagbladen van de Persgroep
Case: Logotest regionale dagbladen van de Persgroep
Doelstelling van de Persgroep was de visuele identiteit van haar regionale dagbladen in lijn te brengen met die van het Algemeen Dagblad. Daartoe ontwikkelde de Persgroep per dagblad een aantal voorstellen voor nieuwe logo’s. Aan MediaTest de onderzoeksvraag om via de Logotest te onderzoeken welke logo’s de doelgroep het meest...
Lees verder
MediaTest MediaTaart gaat naar New Skool Media voor overname Elsevier
Elk kwartaal reikt MediaTest de MediaTaart uit aan een organisatie, persoon of afdeling die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd in de Nederlandse media. De onafhankelijk jury bestaande uit vooraanstaande personen uit de mediawereld, nomineert elk kwartaal 5 gegadigden waaruit 1 winnaar gekozen wordt. In april wordt de volgende MediaTest MediaTaart...
Lees verder