Interessante whitepapers om te lezen
MediaTest voert regelmatig op eigen initiatief onderzoek uit naar hedendaagse kwesties of veranderingen in het medialandschap. In het kader van kennisdeling schrijven wij hier vervolgens een whitepaper over. Hieronder vind je een overzicht van een aantal whitepapers van de hand van MediaTest.
En wist je dat we ook op verzoek van klanten whitepapers schrijven?
Kies de Whitepaper die je interessant lijkt. Vul je naam en e-mailadres in en druk op “Versturen”. Je ontvangt dan een mail met een downloadlink naar de betreffende whitepaper.
Veel leesplezier!
Het Grote Jongerenonderzoek 2024
De nieuwste editie van Het Grote Jongerenonderzoek is uit! De resultaten van dit onderzoek leveren weer veel inzichten op in de belevingswereld van de Nederlandse jongeren (in de leeftijd van 15 t/m 35 jaar).
Het gedrag van jongeren rond online privacy nader onderzocht
In de snel veranderende digitale wereld is het beschermen van de eigen online privacy een uitdaging. Hoe denken jongeren hierover? Onze stagiaire Imara heeft uitgebreid onderzoek gedaan naar deze vragen.
Versnacking van content een verkennend onderzoek voor de NPO
Iedere dag worden we overspoeld met content op allerlei verschillende kanalen en daardoor continue geprikkeld. Dat onze spanningsboog steeds korter wordt, is dan ook geen verrassing.
In opdracht van NPO Innovatie deed MediaTest een verkennend gebruikersonderzoek naar (ultra) korte content.
Jongerenonderzoek 2023
MediaTest, Mediahuis en Wayne Parker Kent doen jaarlijks een jongerenonderzoek. Aan het onderzoek in 2023 deden bijna 3000 jongeren mee tussen de 15 en 35 jaar. Voor alweer de zevende keer hebben we de Nederlandse jongeren flink aan de tand gevoeld over uiteenlopende onderwerpen.
Segmentatie jongerenonderzoek 2022
De ene ‘jongere’ is natuurlijk de andere niet. Maar op welke segment binnen de jongerendoelgroep richt jij je met je communicatie? Op de ‘traditionele’, de ‘kwetsbare’ of de ‘welvarende’? Collega Marit Sträter dook diep in de resultaten van ons jaarlijkse jongerenonderzoek en vond acht verrassende segmenten.
Jongerenonderzoek 2022
Voor het vijfde jaar op rij start MediaTest in samenwerking met Wayne Parker Kent, het Jongerenonderzoek. Het ijkpunt voor elke marketeer in deze roerige tijden. In dit onderzoek gaan wij kijken naar de drijfveren, voorkeuren en het gedrag van Millennials (geboren tussen 1981 – 1999) en Gen Z’ers (1999 – 2015) in Nederland.
Jongerenonderzoek covid editie 2020
In samenwerking met WayneParkerKent heeft MediaTest een speciale update gepubliceerd in het licht van de coronacrisis.
Jongerenonderzoek 2020
MediaTest heeft in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor.
Jongerenonderzoek 2019
In samenwerking met WayneParkerKent heeft MediaTest wederom een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we weer verschillende thema’s voor.
Jongerenonderzoek 2018
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating.
50-plussers in advertenties: het luistert nauw!
Een advertentie is effectiever wanneer de leeftijd van het model in de advertentie overeenkomt met de gevoelsleeftijd van de doelgroep. De gevoelsleeftijd van consumenten van 50 jaar en ouder ligt, over het algemeen, 10 jaar lager dan hun werkelijke leeftijd. Dit blijkt uit onderzoek van het Bindinc.
65-plussers in een veranderend medialandschap
De televisiecultuur is aan veranderingen onderhevig en deze veranderingen gaan sneller dan ooit tevoren. Grote groepen Nederlanders maken tegenwoordig gebruik van Video On Demand-diensten (VOD) zoals Netflix, NLZiet, NPOgemist etc. Maar hoe zit dit nu eigenlijk bij de kapitaalkrachtige 65-plusser?
Tips voor een effectievere TV-commercial
250 TV-commercials zijn geanalyseerd op een tal van inhoudelijke kenmerken, om te zien of er bepaalde richtlijnen zijn voor wat wel of wat juist niet werkt bij een TV-commercial. Op basis van de resultaten worden in het whitepaper tien tips gegeven voor een effectievere TV-commercial.
Jongerenonderzoek 2017
Eind 2017 voerde MediaTest, in samenwerking met Wayne Parker Kent, een onderzoek uit onder jongeren. Het onderzoek zoomt in op verschillen tussen Millennials (geboren tussen 1985 en 1995) en Generatie Z (geboren tussen 1996 en 2010).
Gebruik en effect van online magazines
MediaTest voerde een gecombineerd onderzoek uit naar het gebruik en effect van online magazines/e-zines. Hieruit blijkt dat e-zines veel potentie hebben om gewenste effecten te bewerk-stellingen.
De inzet van zakelijk WhatsApp
De inzet van zakelijk WhatsApp is in opkomst. MediaTest heeft onderzoek gedaan naar de optimale inzet hiervan. De resultaten laten zien dat het zakelijk gebruik van WhatsApp nog in het beginstadium zit. Er is contact tussen organisaties en klanten, maar WhatsApp is geen voorkeurskanaal en de klant houdt graag zelf het initiatief.
Klantbeleving staat centraal
Het centraal stellen van de klantbeleving is een steeds belangrijker wordende trend. Ontwikkelingen rondom dit thema zijn in kaart gebracht en er is vast-gesteld hoe de trend door media-experts wordt gedefinieerd en toegepast. In het whitepaper worden negen tips gegeven om de klantbeleving centraal te stellen.
De effectiviteit van klantcommunicatie
MediaTest heeft het initiatief genomen voor een onderzoek waarin wordt ingezoomd op vrijwel alle print en digitale vormen van klantcommunicatie. Aan de orde komen; magazines (online en offline), emailnieuwsbrieven, websites, social media en mobiele applicaties.
Burn-out risico onder jongeren nader onderzocht
Net voor de zomervakantie heeft Sebastiaan Wong zijn stage bij MediaTest afgerond. Resultaat is een prachtige whitepaper over onderzoek naar burn-outs onder Millennials en Generatie Z.
Fiscaal VTO in Nederland
In opdracht van Wolters Kluwer heeft MediaTest onderzoek uitgevoerd naar de huidige status van het vaktechnisch overleg (VTO) in Nederland. Hieraan hebben 770 fiscalisten deelgenomen. Daarnaast zijn zes interviews gehouden waar in totaal elf fiscalisten aan hebben deelgenomen