Logotest regionale dagbladen van de Persgroep
Case: Logotest regionale dagbladen van de Persgroep
Doelstelling van de Persgroep was de visuele identiteit van haar regionale dagbladen in lijn te brengen met die van het Algemeen Dagblad. Daartoe ontwikkelde de Persgroep per dagblad een aantal voorstellen voor nieuwe logo’s. Aan MediaTest de onderzoeksvraag om via de Logotest te onderzoeken welke logo’s de doelgroep het meest...
Lees verder
Case: Usability onderzoek PIANOo
Usability onderzoek onder inkopers, adviseur inkopers en juristen Pianoo.nl wil overheidsinkopers en aanbesteders op een effectieve en efficiënte manier van informatie voorzien. Het aanbod van informatie op pianoo.nl is uitgebreid met nieuwe onderwerpen en door de jaren heen zijn de wensen en behoeften van bezoekers mogelijk veranderd. Om die reden...
Lees verder
Case: Onderzoek naar productoptimalisatie voor Wolters Kluwer
Hoe kan de marktpositie van TaxVisions worden geoptimaliseerd onder fiscalisten? In juni 2015 is TaxVisions live gegaan. TaxVisions is een nieuwe tool die fiscalisten helpt bij een snelle en efficiënte voorbereiding op het vaktechnisch overleg (VTO). Wolters Kluwer schakelt MediaTest in om te zoeken naar handvatten om de tool te...
Lees verder
Case: Social media onderzoek provincie Noord-Holland
Wat zijn de effecten van de social media strategie en hoe kan deze tot een hoger niveau getild worden? De provincie Noord-Holland werkt als onderdeel van het algemene communicatiebeleid met een social mediastrategie. MediaTest voert onderzoek uit voor de provincie om inzicht te krijgen in de effecten van de social...
Lees verder