Onze nieuwsberichten en cases

BLOG-10 tips om je tv commercial te versterken
10 tips om de kracht van je Tv-commercial te versterken
MediaTest heeft de afgelopen maanden een analyse uitgevoerd op bijna 250 geteste commercials van de afgelopen 2,5 jaar. Deze analyse is uitgevoerd met als doel te achterhalen wat goed werkt in Tv-commercials en wat minder goed werkt. Iedere commercial is gecodeerd op basis van meer dan 50 creatieve en inhoudelijke...
Lees verder
lezersonderzoek &holland online magazine provincie noord-holland
Case: Lezersonderzoek naar het digitale magazine &Holland van de provincie Noord-Holland
De provincie Noord-Holland brengt zes keer per jaar het digitale magazine ‘&Holland’ uit, een magazine gericht op alle inwoners van Noord-Holland. Het digitale magazine is beduidend anders dan een regulier, papieren magazine. &Holland bevat veel navigatie-elementen, zoals doorklikmogelijkheden, scrollen door pagina’s en interactieve quizzen en filmpjes. De provincie Noord-Holland wil...
Lees verder
BLOG-burn out onder jongeren
Burn-out onder jongeren; een groeiend probleem
Net voor de zomervakantie heeft Sebastiaan Wong zijn stage bij MediaTest afgerond. Resultaat is een prachtige whitepaper over onderzoek naar burn-outs onder Millennials en Generatie Z. Een hot onderwerp; vorige week alleen al kopte de Volkskrant met ‘Artsen: student vaker in psychische nood’ en kondigde zorgverzekeraar Anderzorg een serie podcasts...
Lees verder
concepttest noordhoff - lesmateriaal frans
Case: Concepttesting voor Noordhoff Uitgevers
Noordhoff Uitgevers levert educatieve diensten en producten aan basisonderwijs, voortgezet onderwijs, MBO, hoger onderwijs en aan onderwijsprofessionals. Het ontwikkelen en herzien van onderwijsmethoden is een intensief proces, waarbij kwaliteit voor de docent voorop staat. Een belangrijk ijkpunt in dat ontwikkelproces is de concepttest, zo’n twee jaar voor de lancering van...
Lees verder
jongerenonderzoek 2018 banner
Jongerenonderzoek 2018
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating. En wist je dat jij ook jouw vragen aan deze generaties...
Lees verder
BLOG-Jongerenonderzoek2018
De tweede whitepaper Gen Z en Millennials is uit!
In navolging van de eerste editie heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder studie, werk, financieel, goede doelen, vervoer en dating. Wist jij dat: Nederlandse jongeren plezier in het werk belangrijker vinden...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag: Een compleet onderzoek binnen 24 uur
Op 15 mei, de verjaardag van MediaTest, hebben alle werknemers van MediaTest binnen 24 uur geheel kosteloos een volledig onderzoek uitgevoerd, van kick-off tot rapportage. Hierbij een korte terugblik op en een overzicht van de learnings van deze succesvolle dag. Een nieuw charityconcept in Amsterdam Uit de vele interessante inzendingen...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag was een groot succes!
Om 7:00 uur hebben wij ontbeten met onze opdrachtgever. In één dag gaan wij een volledig onderzoek doen naar een nieuw charitymodel in Amsterdam. We houden jullie de komende uren op de hoogte van onze dag! 7.00 Overleg met de klant tijdens een uitgebreid ontbijt 10.00 De vragenlijst wordt gemaakt...
Lees verder
CASE-Cito customer journey
Case: Hoe ziet de customer journey van Cito eruit?
Cito is een begrip in het primair en voortgezet onderwijs. Om haar klanten optimaal te bedienen én om marktleider te blijven, wil Cito graag de customer journey van haar klanten in kaart brengen. Tegelijkertijd heeft Cito een nieuwe propositie voor het primair onderwijs in ontwikkeling. Een kans om twee onderzoeksvragen...
Lees verder
coveronderzoek havenkrant
Case: Slim coveronderzoek voor de Havenkrant
Sinds de lancering in 2009 doet MediaTest regelmatig lezersonderzoek voor de Havenkrant. Omdat keer op keer blijkt dat de cover cruciaal is in het bereik, de waardering en het leesgedrag, hebben we het onderzoek dit keer uitgebreid met coveronderzoek. En het moest slim coveronderzoek zijn, omdat we op zoek gingen...
Lees verder