Onze nieuwsberichten en cases

Case: ZiN
Zorginstituut Nederland beheert de website Horizonscan Geneesmiddelen, waarop men informatie over de komst van nieuwe geneesmiddelen deelt. Bij het Zorginstituut is behoefte aan inzicht in het profiel van bezoekers en hun ervaringen met de site. Horizonscan Geneesmiddelen is een initiatief van negen partijen; Zorginstituut Nederland is de beheerder. Op de...
Lees verder
De MediaTestDag: MediaTest helpt Fier om haar naamsbekendheid te vergroten
Elk jaar organiseert MediaTest de MediaTestDag, waarop we de ‘verjaardag’ van het bedrijf vieren. Op deze dag doen we, gratis en voor niks, met het hele team binnen 24 uur een volledig onderzoek voor een organisatie met een maatschappelijk doel. Dit jaar zijn we aan de slag gegaan voor Fier,...
Lees verder
Case: Naturalis
Om de twee jaar voert MediaTest een onderzoek uit naar de bekendheid en het imago van Naturalis Biodiversity Center. Ook dit jaar heeft MediaTest dit onderzoek weer uitgevoerd, waarbij dit keer nadrukkelijk is ingegaan op de maatschappelijke rol van Naturalis. Naturalis is het internationale centrum voor biodiversiteit. Het leven op...
Lees verder
Case: Ziekenhuischeck NVZ
MediaTest heeft de website Ziekenhuischeck.nl onderzocht. De website Ziekenhuischeck.nl van de Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) geeft informatie over verschillende ziekenhuizen in Nederland. Ziekenhuischeck.nl geeft patiënten informatie over de kwaliteit van ziekenhuizen door onder meer de vergelijkingsfunctie van de site. In 2017 onderzocht MediaTest al de voorganger van Ziekenhuischeck.nl, Kwaliteitsvenster. ...
Lees verder
Kan het gebruik van samenwerkingstools leiden tot een burn-out
Samenwerkingstools: flexibiliteit of een inbreuk op je vrije tijd? Slack, Google Drive, Microsoft Teams… Je hebt er vast wel van gehoord en de kans is groot dat je ook op jouw werk gebruik maakt van één of meerdere van dergelijke samenwerkingstools. Sinds de coronacrisis worden deze tools steeds vaker gebruikt...
Lees verder
podcast monitor
Drie tips voor effectieve Branded Podcasts
Podcasts zijn steeds vaker onderdeel van de mediamix van grote organisaties. Dit was voor MediaTest reden om samen met Airborne Audio Agency de Podcastmonitor te ontwikkelen. Nu de eerste onderzoeken zijn uitgevoerd, delen we graag wat tips. We hebben nu diverse podcast-series onderzocht, waaronder Topstukken van de VriendenLoterij, Jouw Noord-Holland...
Lees verder
In-company training
In-company training ‘Beter kwalitatief onderzoek’ door MediaTest
Steeds vaker verzorgen wij trainingen op het gebied van marktonderzoek. Veelal in-company zodat we de inhoud goed kunnen toespitsen. We deden dat bijvoorbeeld voor Young Capital. En recent voor Noordhoff, over kwalitatief onderzoek. We zien organisaties steeds vaker zelf kwalitatief onderzoek oppakken. Dat kan zijn in de vorm van eenmalige...
Lees verder
Case: De pre-test van de booster-campagne van de gemeente Amsterdam
De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie. In deze campagne zijn verschillende personen, beroepen en quotes te zien. In een pretest heeft MediaTest twaalf varianten voorgelegd aan de specifieke doelgroep.  De Gemeente Amsterdam ontwikkelde een nieuwe campagne over de boostervaccinatie bestaande uit diverse posters met daarop steeds...
Lees verder
Meld je aan voor gratis onderzoek naar de gevolgen van thuiswerken binnen jouw organisatie
Voor haar Masterthesis onderzoekt onze collega Marit hoe werknemers omgaan met thuiswerken en welke gevolgen het voor hen heeft. Meld je aan, doe mee, en ontvang gratis een rapport voor jouw organisatie.  Voor veel organisaties blijft (deels) vanuit huis werken de norm. Voor haar Masterthesis onderzoekt onze collega Marit hoe...
Lees verder
social media onderzoek
Case: De social media strategie van provincie Noord-Holland
De provincie Noord-Holland wil met haar verschillende social media accounts toegankelijk zijn voor de inwoners en direct met hen in gesprek gaan. De provincie wilde achterhalen wat het effect is van de social media inzet en hoe zij dit effect verder kan optimaliseren. ‘Het verkrijgen van inzicht in het social...
Lees verder