Onze nieuwsberichten en cases

BLOG-Vooraf inzicht in de kracht van jouw online video
Vooraf inzicht in de kracht van jouw (online) video
Of het nu gaat om content marketing, een online commercial of een instructiefilmpje: video is niet meer weg te denken uit elke communicatiemix. Maar raakt de videocontent de juiste snaar? Houdt de video de aandacht vast van jouw doelgroep? Natuurlijk wil je dat graag van tevoren weten. En dat kan!...
Lees verder
BLOG-Online kwalitatief onderzoek v2
Online kwalitatief onderzoek. Wat vinden onze klanten er van? En wat vinden de respondenten?
MediaTest doet al jaren online kwalitatief onderzoek op afstand. In de coronatijd is onze ervaring met dit type onderzoek relevanter dan ooit, zowel voor onze opdrachtgevers als voor de respondenten. Hoe ervaren zij deze vorm van onderzoek? Wat zijn de voor- en nadelen in vergelijking met face-to-face onderzoek? Wij interviewden...
Lees verder
BLOG-De dos en donts bij logo-onderzoek
De do’s en don’ts bij logo-onderzoek
Een logo is het visitekaartje van een organisatie. Regelmatig worden wij gevraagd om te onderzoeken of een logo nog past bij de organisatie, welke merkwaarden het communiceert en of het tijd is voor verandering. Maar ja, hoe dan? En in welke richting? We schetsen een aantal aandachtspunten voor goed logo-onderzoek....
Lees verder
CASE-Campagne effectmeting anti-discriminatie
Case: Campagne effectmeting anti-discriminatie
De gemeente Amsterdam wil dat iedere Amsterdammer zich in Amsterdam thuis voelt. Een brede, normstellende campagne tegen discriminatie moet daaraan bijdragen. Maar welk effect heeft de campagne op omstanders en slachtoffers van discriminatie? Wij onderzochten het. De campagne bestaat uit posters op straat en social posts op Facebook en Instagram...
Lees verder
BLOG-Bewegen we meer door social media
Bewegen we meer door social media?
Op de meeste mobiele telefoons kan tegenwoordig de “schermtijd” per dag worden getoond: Hoeveel uur heb jij vandaag aan je telefoon besteed? Grote kans dat dit aantal vooral onder de jongere generaties behoorlijk hoog ligt. Social media als Instagram en TikTok vragen continu om de aandacht. Bij MediaTest vroegen we...
Lees verder
CASE-TRANSPORT EN LOGISTIEK NEDERLAND OPTIMALISATIE COMMUNICATIEMIX
Case: Transport en Logistiek Nederland: Optimalisatie communicatiemix
Transport en Logistiek Nederland (TLN) communiceert via diverse kanalen met hun leden en stakeholders. Onderzoek moet concrete actiepunten opleveren om deze mix te optimaliseren of opnieuw in te richten. Door middel van een online enquête, focusgroepen en online diepte-interviews hebben we diepgaand achterhaald hoe het informatiegedrag van de doelgroep is...
Lees verder
Case: Brieventest – Gemeente Amsterdam
De gemeente Amsterdam wil een groene en duurzame leefomgeving voor alle Amsterdammers. Een van de maatregelen waarop de gemeente inzet, is het verminderen van afval en het hergebruik van waardevolle grondstoffen. Op dit moment gebeurt dat nog te weinig. Daarom gaat de gemeente Amsterdam de komende jaren alle locaties met...
Lees verder
Case: Campagne-effect monitor Center Parcs
Om de groeidoelstellingen kracht bij te zetten, lanceert Center Parcs een nieuwe campagne in Nederland, België en Duitsland. Door de impact van de campagnes te verbeteren is een nieuwe route ingeslagen en worden de campagnes opgebouwd vanuit het Touch, Tell en Sell principe. Het is belangrijk om per fase te...
Lees verder
CASE-Inzicht in de doelgroep van Quote
Case: Inzicht in de doelgroep van Quote
Inzicht in de doelgroep van Quote Met het oog op een optimale aansluiting bij de doelgroep is men bij Quote, een titel van Hearst Netherlands, benieuwd naar belangrijke motieven om abonnee te worden, te blijven en redenen om op te zeggen. Daarnaast is een aantal digitale proposities en merk-extensies aan...
Lees verder
BLOG-Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
Jongeren nemen corona-maatregelen steeds minder serieus
De versoepeling van de maatregelen tegen het coronavirus vraagt om een nieuw onderzoek onder de Nederlandse jongeren: hoe kijken zij tegen deze versoepeling aan, en welk gedrag komt hieruit voort? Uit het vijfde onderzoek van MediaTest naar de ervaringen van jongeren met het coronavirus blijkt onder meer dat de maatregelen...
Lees verder