Onze nieuwsberichten en cases

lezersonderzoek KLM flying dutchman
Case: KLM – Flying Dutchman – lezersonderzoek
Doel van Flying Dutchman is het bieden van inspiratie en informatie, om zo de band van frequente reizigers met KLM te verstevigen. MediaTest deed een lezersonderzoek naar het bereik, de waardering en het effect. De opzet bestond uit uitgebreid kwantitatief online onderzoek onder de deelnemers van het Flying Blue-programma die...
Lees verder
10 tips voor interne communicatie
10 tips voor geloofwaardige interne communicatie
Onlangs hebben we op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers. Nu zijn de meeste communicatie-afdelingen zich bewust van het belang van geloofwaardigheid en wordt hier veel tijd en moeite in gestoken. Maar bij...
Lees verder
run for kika
MediaTest zet zich in voor KiKa
Op zondag 6 oktober komt het gehele team van MediaTest op sportieve wijze in actie voor het goede doel! Tijdens de Run for KiKa gaan wij de uitdaging aan door 5 km (en sommige fanatiekelingen zelfs 10 km) te rennen. Voor dit event halen we geld op voor KiKa, zodat...
Lees verder
Jongerenonderzoek banner
Jongerenonderzoek 2019
In navolging van de twee eerdere edities heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, magazines, audio, vakanties, food en online shopping. En wist je...
Lees verder
BLOG-Jongerenonderzoek2019
De derde whitepaper Gen Z en Millennials is uit!
In navolging van de twee eerdere edities heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, magazines, audio, vakanties, food en online shopping. Wist jij dat:...
Lees verder
Steuouder
De MediaTestDag: Aan de slag voor stichting Steunouder
De MediaTestdag: gratis een volledig onderzoek binnen één dag, voor een maatschappelijk relevante organisatie. Dit jaar was het hele team van MediaTest een intensieve dag in de weer voor Stichting Steunouder! Dit jaar voor de tweede keer: de MediaTestdag. In het leven geroepen voor (kleine) maatschappelijke organisaties die wel een...
Lees verder
BLOG-Marktonderzoek-trainingen
Nieuw bij MediaTest: Marktonderzoek-trainingen
MediaTest biedt trainingen aan op het gebied van marktonderzoek in samenwerking met het Nederlands Medianetwerk. Trainingen die volledig toegespitst zijn op de behoefte van de cursisten. Altijd kleinschalig en interactief. En natuurlijk kan het ook in-company! Wil jij of jouw team zelf aan de slag met marktonderzoek, of de kennis...
Lees verder
usability onderzoek website avrotros
Case: Usability onderzoek naar de website avrotros.nl
Hoe kan de gebruiksvriendelijkheid van deze website op verschillende devices geoptimaliseerd worden? In het voorjaar van 2018 heeft AVROTROS de vernieuwde website gelanceerd. Deze website werd in het tweede deel van 2018 verder doorontwikkeld. In het iteratieve proces van verbetering en ontwikkeling heeft AVROTROS behoefte aan feedback van de gebruiker....
Lees verder
pretest online video rabobank
Case: Pre-test online video Rabobank
Welke aanpassingen zijn nodig voor een effectieve inzet van onze nieuwste online video? Rabobank ontwikkelt een nieuwe campagne, gericht op startende ondernemers. Het doel van de campagne is Rabobank te positioneren als dé bank voor startende ondernemers. Eén van de onderdelen van deze campagne is een online video waarbij de...
Lees verder
mediatestdag
De MediaTestDag, één onderzoeksvraag gratis in 24 uur beantwoord!
Na het succes van de eerste editie roept MediaTest ook dit jaar haar verjaardag (15 mei) uit tot MediaTestDag. Deze editie is extra bijzonder, want MediaTest bestaat 20 jaar! De MediaTestDag is een dag waarop alle medewerkers van MediaTest gezamenlijk binnen één dag een maatschappelijk relevant onderzoek van begin tot...
Lees verder