Onze nieuwsberichten en cases

BLOG-De MediaTest Brievencheck
De MediaTest Brievencheck
Vorige maand werd bekend dat zo’n 2,5 miljoen Nederlanders overheidsbrieven niet altijd begrijpen. De overheid heeft daarom een ‘Direct Duidelijk Brigade’ ingeschakeld, die ambtenaren gaat leren om begrijpelijk te schrijven (bron: NRC, Volkskrant). De ultieme test van de begrijpelijkheid van jouw brief of mail is om het aan de inwoners...
Lees verder
BLOG-Black friday
Veel jonge mannen slaan hun slag tijdens Black Friday
Het uit Amerika overgewaaide Black Friday wakkert al een aantal jaar een grote kortingsgekte aan. Ook het Chinese Singles Day maakt zijn intocht, maar is toch nog een stuk minder populair. MediaTest is benieuwd hoe de jongste twee generaties, de Millennials en Gen Z’ers, tegen deze dagen aankijken. Dit onderzoek...
Lees verder
neuro commercial testing
Neuro commercialtesting
Welke emoties roept jouw tv-commercial op? Met de wetenschap dat we een groot deel van onze beslissingen maken in ons onderbewustzijn, hebben wij Neuro-commercialtesting toegevoegd aan onze onderzoeksoplossingen rond tv-commercials. De unieke combinatie van onze Captivation-tool en de neuro-test geeft diepgaand inzicht (kwantitatief en kwalitatief) in de sterktes en zwaktes...
Lees verder
BLOG-Jongeren hebben meeste sympathie voor boeren
Jongeren hebben meeste sympathie voor boeren
Uit onderzoek van MediaTest, uitgevoerd onder hun jongerenpanel blijkt dat jongeren in de huidige stikstofcrises de meeste sympathie hebben voor Nederlandse boeren. In totaal hebben ruim 350 jongeren van 16 tot 39 jaar hun mening gegeven over de diverse betrokken partijen bij de stikstofcrisis en de mogelijke oplossingen hiervoor. De...
Lees verder
lezersonderzoek KLM flying dutchman
Case: KLM – Flying Dutchman – lezersonderzoek
Doel van Flying Dutchman is het bieden van inspiratie en informatie, om zo de band van frequente reizigers met KLM te verstevigen. MediaTest deed een lezersonderzoek naar het bereik, de waardering en het effect. De opzet bestond uit uitgebreid kwantitatief online onderzoek onder de deelnemers van het Flying Blue-programma die...
Lees verder
10 tips voor interne communicatie
10 tips voor geloofwaardige interne communicatie
Onlangs hebben we op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers. Nu zijn de meeste communicatie-afdelingen zich bewust van het belang van geloofwaardigheid en wordt hier veel tijd en moeite in gestoken. Maar bij...
Lees verder
run for kika
MediaTest zet zich in voor KiKa
Op zondag 6 oktober komt het gehele team van MediaTest op sportieve wijze in actie voor het goede doel! Tijdens de Run for KiKa gaan wij de uitdaging aan door 5 km (en sommige fanatiekelingen zelfs 10 km) te rennen. Voor dit event halen we geld op voor KiKa, zodat...
Lees verder
Jongerenonderzoek banner
Jongerenonderzoek 2019
In navolging van de twee eerdere edities heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, magazines, audio, vakanties, food en online shopping. En wist je...
Lees verder
BLOG-Jongerenonderzoek2019
De derde whitepaper Gen Z en Millennials is uit!
In navolging van de twee eerdere edities heeft MediaTest in samenwerking met WayneParkerKent opnieuw een grootschalig onderzoek uitgevoerd onder Millennials en Generation Z. Ook dit keer legden we verschillende thema’s voor, waaronder informatievoorziening, televisie, social media, online privacy, (online) advertising, magazines, audio, vakanties, food en online shopping. Wist jij dat:...
Lees verder
Steuouder
De MediaTestDag: Aan de slag voor stichting Steunouder
De MediaTestdag: gratis een volledig onderzoek binnen één dag, voor een maatschappelijk relevante organisatie. Dit jaar was het hele team van MediaTest een intensieve dag in de weer voor Stichting Steunouder! Dit jaar voor de tweede keer: de MediaTestdag. In het leven geroepen voor (kleine) maatschappelijke organisaties die wel een...
Lees verder