Onze nieuwsberichten en cases

BLOG-magazine sterk communicatiemiddel bedrijven
Magazines blijven sterk communicatiemiddel voor bedrijven
Ondanks de wijdverbreide digitalisering van het medialandschap, blijken relatiemagazines nog steeds een sterk communicatiemiddel. Het percentage ontvangers dat aangeeft het magazine in te zien, steeg de afgelopen jaren gestaag naar 72% (2013: 65%). En de magazines worden gemiddeld hoog beoordeeld met een 7,5. Zowel relatiemagazines als personeelsbladen worden in 2016...
Lees verder
CASE-ANWB community kampeerders
Case: Research community voor ANWB
Hoe waardeert een research community van kampeerders de propositie en het aanbod van de ANWB? De ANWB: al jarenlang een begrip onder kampeerders. Toch wilde ANWB graag antwoord op de vraag of haar aanbod en propositie nog steeds goed aansluiten bij de wensen en behoeften van kampeerders. Om zo haar...
Lees verder
CASE-straatintimidatie gemeente amsterdam
Case: Pre-test banners gemeente Amsterdam: Straatintimidatie onder jongeren
Welke aanscherping is nodig voor een optimale inzet van deze banners? De gemeente Amsterdam ontwikkelde een bannercampagne rondom straatintimidatie onder jongeren. Hiervoor zijn negen concepten (banners) ontworpen. Deze banners maken duidelijk dat intimidatie op straat niet acceptabel is. De tone-of-voice van deze campagne is gewaagd en ongebruikelijk voor de manier...
Lees verder
marktplaats website
Case: Campagne Effect Tracker voor Marktplaats
Wat zijn de campagne-effecten van de communicatie-inspanningen Marktplaats en welke verbeteringen zijn mogelijk om de reclame-uitingen te optimaliseren? Marktplaats is al lang niet meer alleen meer een tweedehands handelsplatform. Marktplaats is een sterk en emotioneel relevant merk geworden voor iedereen. De campagnestrategie is hierop afgestemd en is een belangrijke driver...
Lees verder
BLOG-tips voor een effectieve pre-roll
Hoe zorg je voor een effectieve pre-roll?
Aan bijna elke online video gaat tegenwoordig een pre-roll vooraf. Maar hoe zorg je er nu voor dat de kijker je boodschap ook meekrijgt? Uit onderzoeken die wij eerder naar pre-rolls uitvoerden geven we de volgende tips mee: Creëer specifieke content, dus vergeet het recyclen van tv-commercials Consumenten hebben het...
Lees verder
CASE-Samsung video content test
Case: Videocontenttest Samsung i.o.v. WPK The Agency
In opdracht van Samsung ontwikkelt WPK The Agency How-to-video’s voor Android-gebruikers. Zo kunnen zij iets leren over de uitgebreide mogelijkheden van hun telefoon. Maar wat is de juiste invulling van de video’s? Wat moet het tempo zijn? Wat moet de verhouding informeren-entertainen zijn? En maakt een voice-over de video effectiever?...
Lees verder
De eerste MediaTest MediaTaart van 2017 gaat naar Amayzine.com!
Elk kwartaal reikt MediaTest de MediaTaart uit aan een organisatie, persoon of afdeling die een opmerkelijke prestatie heeft geleverd in de Nederlandse media. De onafhankelijk jury bestaande uit vooraanstaande personen uit de mediawereld, nomineert elk kwartaal 5 gegadigden waaruit 1 winnaar gekozen wordt. In juli wordt de volgende MediaTest MediaTaart...
Lees verder
rtl billboarding onderzoek
Case: RTL – Wat kan tv-billboarding betekenen voor jouw merk?
Effectiviteitsstudie naar RTL tv-billboarding De afdeling SPOT van RTL biedt adverteerders de mogelijkheid om via tv-billboarding (*) betere effecten voor het merk te realiseren. Om het gesprek met adverteerders onderbouwd en overtuigend te kunnen voeren, is een experimenteel, robuust en betrouwbaar onderzoek uitgevoerd dat inzicht biedt in de effectiviteit van...
Lees verder
Interne digitale communicatie albert heijn
Case: Interne digitale communicatie Ahold
Hoe richt je het interne digitale platform zo in dat alle 110.000 medewerkers het gebruiken en waarderen? SAM is het nieuwe intern digitale platform voor alle medewerkers van Albert Heijn, Etos en Gall&Gall, zowel in de winkels, de distributiecentra als op het hoofdkantoor. Het is de opvolger van Plaza, dat...
Lees verder
MediaTest limousine brengt Noordhoff Uitgevers naar veldwerk
Eind vorig jaar kon je bij MediaTest kans maken op een compleet verzorgde rit in een limousine. Noordhoff Uitgevers was de gelukkige winnaar. We hebben ze daarom deze week in het zonnetje gezet. In Groningen werd de rode loper uitgerold en werden zij in stijl ontvangen door de chauffeur van...
Lees verder