Onze nieuwsberichten en cases

jongerenonderzoek
Wil jij input leveren voor ons Jongerenonderzoek?
Binnenkort gaan we weer van start met een nieuwe meting voor ons Jongerenonderzoek. Aan ons terugkerende onderzoek doen zo’n 3.000 Nederlandse jongeren mee in de leeftijd van 15 t/m 41 jaar. Wat wil jij van deze doelgroep weten? Heb je ideeën voor algemene onderwerpen om aan hen voor te leggen?...
Lees verder
NS interne communicatiemix
Case: Onderzoek naar de interne communicatie van NS
Het is voor NS een uitdaging om alle 21.000 medewerkers goed te bereiken en te informeren. Door middel van kwantitatief en kwalitatief onderzoek leverde MediaTest input voor de ideale interne communicatiemix. Bij NS werken zo’n 21.000 mensen. Het is een uitdaging om deze medewerkers met zeer diverse achtergronden allemaal (even...
Lees verder
Twee stagiaires en hun interessante onderzoeken
De afgelopen maanden werd MediaTest versterkt door twee hele leuke stagiaires, die ook nog eens razend interessant onderzoek deden. Corry Dongoxe deed onderzoek naar de effecten van de lock down op jongeren, An Wolfs naar de mogelijkheden van podcasts en een sound logo voor MediaTest. De Covid-19 pandemie heeft iedereen...
Lees verder
ontbijtsessie
De podcast-ontbijtsessie, een ochtend vol inspiratie
Onlangs organiseerde MediaTest, samen met Airborne en Tonny Media een ontbijtsessie onder het glazen dak van Capital C. Onder het genot van een heerlijk ontbijt gingen drie sprekers in op de centrale vraag: ‘Hoe zet je als adverteerder podcasts effectief in voor je merk’. Jeroen de Bakker (Airborne) trapt af...
Lees verder
Mediatestdag fonds gehandicaptensport
De MediaTestDag: gratis onderzoek voor Fonds Gehandicaptensport
Wat is een positievere term voor handicap of beperking? Dat was de vraag die centraal stond op de MediaTestDag 2021. Op deze dag voeren wij binnen 24-uur, belangeloos, een volledig onderzoek uit. Altijd met een maatschappelijk invalshoek. Dit jaar kwam het Fonds Gehandicaptensport als winnaar van alle aanmeldingen uit de...
Lees verder
kwalitatief onderzoek nwo
Case: Uitgebreid kwalitatief onderzoek naar de digitale communicatiemix van NWO
Voor de Nederlandse organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek (NWO) onderzocht MediaTest de digitale communicatiemix. Hoe is die optimaal af te stemmen op de verschillende doelgroepen? Waar zit de ruimte voor verbetering?  NWO zorgt voor kwaliteit en vernieuwing in de wetenschap en is een van de belangrijkste wetenschapsfinanciers in Nederland. Het is...
Lees verder
ux-onderzoek mijn kadaster
Case: UX-onderzoek voor het Kadaster
De ‘Mijn Kadaster’ omgeving van kadaster.nl was toe aan vernieuwing en personalisatie. De nieuw ontwikkelde site onderwierpen wij aan een gedegen UX-onderzoek.  Het Kadaster registreert van al het vastgoed (grond en gebouwen) in Nederland wie welke rechten heeft. De website van het Kadaster heeft een persoonlijke omgeving waar zakelijke klanten...
Lees verder
campagne nierstichting
Case: Een snelle Captivation-test voor de nieuwe Nierstichting campagne
De Nierstichting ontwikkelde een TV- en online campagne voor het nieuwe kidslabel ‘Jonge Helden’, bedoeld om duidelijk te maken dat opgroeien met een nierziekte ongelooflijk veel eist van kinderen. Wij pretesten de campagne met onze Captivation-methode. De Nierstichting ontwikkelde begin dit jaar een TV- en online campagne voor het nieuwe...
Lees verder
Havenkrant online
Case: Optimalisatie van het bezoek aan Havenkrant Online
Al sinds de eerste editie van de (papieren) Havenkrant in 2009 doet MediaTest regelmatig onderzoek naar bereik, waardering en effect. Dit keer lag de focus op het optimaliseren van het effect van de Havenkrant Online. De Havenkrant richt zich op alle inwoners van Rotterdam en omstreken. Bij het huidige, zesde...
Lees verder
onderzoek imago incentro
Case: De bekendheid en het imago van Incentro
Het IT-bedrijf Incentro staat bekend om zijn vaak spraakmakende communicatie. MediaTest onderzocht het effect van deze communicatie bij uiteenlopende doelgroepen. Incentro, een IT-bedrijf, communiceert veel en vaak spraakmakend met haar diverse doelgroepen. Bij Incentro bestond de wens om meer inzicht in het effect van deze communicatie op de bekendheid, het...
Lees verder